
KANDIDAADID TARTU LINNAS
152 | VAHUR KOLLOM |
153 | INDREK SÄRG |
154 | ALIS TAMMUR |
155 | URMET KÜLAOTS |
156 | SILLE MAE |
157 | ARVO LEHEMETS |
158 | KAIDO KALLAVUS |
159 | RAIVO KALJUORG |
160 | JAANUS TIHANOV |
161 | DORIS KAARUS |
162 | JANNO HÄIDBERG |
163 | EGNE PRUULMANN |
164 | HARLY KIRSPUU |
165 | MARIA KALM |
166 | VEIKO REBANE |
167 | HERLE LAAS |
168 | HEINO RITSMAN |
169 | ANNELIIS KABRAL |
170 | PRIIT RAJASAAR |
171 | EVI KIIS |
172 | REIN ILVES |
173 | SILJA SAKS |
174 | JANEK PÄRN |
175 | MÄRT LÄÄNEMETS |
























VABA TARTU ON PAREM (PROGRAMM)
Vaba Tartu on autonoomne
Tartu vajab suuremat (finants)autonoomiat ja tulubaasi. Keskvalitsusest sõltumatud omavalitsused on paremad.
Vaba Tartu on turvaline
Suurendame oluliselt varjumiskohtade arvu Tartu linnas. Varjumiskoht peab olema multifunktsionaalne, et seda saaks kasutada ka piirkondliku kogukonnaruumina.
Arvestame talvel kõnniteede hooldamisel rohkem ühistranspordi korraldusega.
Panustame liikluskultuuri parandamisse ja suurendame seeläbi jalakäijate turvalisust. Tõhustame koostöös Politsei- ja Piirivalveametiga järelevalvet jalgratturite ja elektritõukerataste liikluse üle.
Suurendame ennetustööd ning vaimse tervise abi kättesaadavust koolides ja kogukonnas. Vaimselt tasakaalus linnaelanik on turvaline nii iseenda kui ka ümbritseva kogukonna jaoks.
Vaba Tartu on roheline
Säilitame Tartu pargid kultuursete linnaparkidena, väldime nende täisehitamist ja rikkumist roherumalustega.
Loome parkidesse uusi kasutuslahendusi, toome tänavatelt parkidesse tagasi sinna sobivad tegevused.
Arendame kooskõlas Tartu südalinna pargialadega välja Emajõe-äärse promenaadi.
Vaba Tartu on kaasav ja tulevikkuvaatav
Usaldame tartlasi ja kaasame neid rohkem otsustusprotsessidesse. Suuremate investeeringute jaoks on vaja korraldada rahvahääletusi.
Seisame Tartu linna ja lähivaldade ühistranspordikorralduse lõimumise eest. Liikluskorralduses peame juba täna arvestama tulevikulahendustega. Liiklusühenduste osas peab koostöö valdadega olema senisest konstruktiivsem.
Tagame tartlastele kiire ja sujuva autoliikluse ja ei eelista ühte transpordiliiki teisele. Kergliiklusteed on väga vajalikud, kuid neid tuleb ehitada vajadustest lähtuvalt, arukalt ja kõigi liiklejate vajadusi arvestades.
Taastame varasemad parkimisvõimalused tänavatel ja likvideerime mõttetud parkimistakistused.
Parandame ühistranspordi olukorda. Bussigraafik peab olema linnas ja valdade vahel tihedam, et suunata inimesi auto asemel kasutama ühistransporti. Sealhulgas Ülenurme lennujaam ja Lennuakadeemia vajavad linnaga paremat bussiühendust.
Kaalume autode arvu vähendamiseks tipptundidel koolibussiringi käivitamist.
Peame oluliseks liikuvuskeskuste rajamist. Linna külalisel peab olema võimalus liikuvuskeskusest edasi liikuda mööda kergliiklusteid või ühistranspordiga.
Pooldame Euroopa Liidu toetuste abil trammiliikluse käivitamist Tartus.
Viime raudtee manööverdusala linnast välja. Selline lahendus annab juurde palju linnaruumi, mida saab kasutada palju otstarbekamalt.
Toetame Tartu põhjapoolse ümbersõidu väljaehitamist, et vähendada kesklinnas liikluskoormust.
Ehitame välja täiendavad sildumiskohad laevadele laululava läheduses, kesklinnas, Annelinnas, Supilinnas ja Ihastes.
Viime linnaplaneerimise kooskõlla noorte perede vajadustega. Sobivate eluasemete puudus Tartus on lastega peredele probleemiks. Linna peab planeerima nii, et noored pered leiaksid endale elukoha Tartus ja ei peaks linnast välja lähivaldadesse kolima.
Vaba Tartu vajab rohkem Ahhaa-efekti
Linn vajab nutikaid lahendusi meelitamaks Tartusse rohkem turiste.
Panustame vaatamisväärsustesse ja tegevustesse, millest tunnevad rõõmu nii kohalikud elanikud kui ka külastajaid.
Toetame suurhalli ehitamist Tartusse. Samuti toetame Tartusse suurkontsertide korraldamiseks sobiva vabaõhuala rajamist.
Vaba Tartu on kokkuhoidlik
Võtame linna kulud kontrolli alla! Sealhulgas pöörame tähelepanu ka linna poolt hallatavatele asutustele. Hankemenetlus peab olema kõikide jaoks õiglane ja ning tingimused ei tohi seada osalisi ebavõrdsesse olukorda.
Vaatame üle linna majandustegevuse. Linn ei peaks tegelema äritegevusega ega moonutama konkurentsi. Linnaratta laenutamisega saavad edukalt hakkama ka eraettevõtted.
Vähendame poliitilisi ametikohti, sealhulgas abilinnapeade arvu ja langetame nende palkasid ning kaotame autohüvitised.